Imam at-Tirmidhi (209 n.H – 279 n.H.) said in his Sunan (al-Dschami’ as-Sahih (1/128-129):

وقد قال غير واحد من أهل العلم في هذا الحديث وما يشبه هذا من الروايات من الصفات ونزول الرب تبارك وتعالى كل ليلة إلى السماء الدنيا قالوا قد تثبت الروايات في هذا ويؤمن بها ولا يُتَوَهَّم ولا يقال كيف. هكذا روي عن مالك و سفيان بن عيينة و عبد الله بن المبارك أنهم قالوا في هذه الأحاديث أمروها بلا كيف وهكذا قول أهل العلم من أهل السنة والجماعة وأما الجهمية فأنكرت هذه الروايات وقالوا هذا تشبيه وقد ذكر الله عز وجل في غير موضع من كتابه اليد والسمع والبصر فتأولت الجهمية هذه الآيات ففسروها على غير ما فسر أهل العلم وقالوا إن الله لم يخلق آدم بيده وقالوا إن معنى اليد ههنا القوة وقال إسحق بن إبراهيم [راهويه] إنما يكون التشبيه إذا قال يد كيد أو مثل يد أو سمع كسمع أو مثل سمع فإذا قال سمع كسمع أو مثل سمع فهذا التشبيه وأما إذا قال كما قال الله تعالى يد وسمع وبصر ولا يقول كيف ولا يقول مثل سمع ولا كسمع فهذا لا يكون تشبيها وهو كما قال الله تعالى في كتابه : ليس كمثله شيء وهو السميع البصير

It has been stated by more than one person from the People of Knowledge about this Hadith and what resembles it from the narrations, such as the attributes, and the descent of our Lord – the Blessed and Most High – to the lowest heaven every night. So they say: “Affirm these narrations, have Iman in them, do not deny them, nor ask how.” The likes of this has been related from Malik ibnu Anas, Sufyan ath-Thawree, Ibnu Uyainah and Abdullaah Ibnu al-Mubaarak, who all said about such Ahadith: “Leave them as they are, without asking how.” Such is the saying of the People of Knowledge from the Ahl us-Sunnah wal-Jamaa’ah. However, the Jahmiyyah oppose these narrations and say: This is Tashbih! However, Allah the Most High, has mentioned in various places in His Book, the Attribute of al-yad (Hand), as-Sama’ (Hearing), and al-Basr (Seeing) – but the Jahmiyyah make Ta’wil of these Ayat, explaining them in a way, other than how they are explained by the People of Knowledge. They say: Indeed, Allah did not create Adam with His own Hand – they say that Hand means the Power of Allah. Ishaq ibnu Ibrahim Rahwayh (163 n.H. – 238 n.H.) said: Tashbih is if it is said: “Hand like my hand, or similar to my hand”, or it is said: “Hearing like my Hearing, or similar to my hearing”, then this is Tashbih. But if what is being said is what Allah has said: Hand, Hearing, Seeing and it is not asked how, nor is it said: “Like my hearing, or similar to my hearing” – then it is not tashbeeh. Allah, the Most Blessed, Most High, said in His Book: {There is none like unto Him, and he is the all-Hearing, the all-Seeing} [42:11]